2009. szeptember 22., kedd

2009.09.22

A 6. orchim következik. Ő egy csónak orchidea, legalább is az van a cserepére írva. De nekem ugyan olyan mint a lepke. Utána néztem a neten és teljesen másképpen néznek ki a csónak orchideák, vagy is másnéven Cymbidium. Azért kapta a csónak nevet, mert csónakra emlékeztet a formája, a lepke orchi meg lepkére hasonlít. Szerintem elírták, de mindegy nem értek hozzá. Az a lényeg, hogy nagyon szép. Őrá azért esett a választás mert még fehér színű orhidea hiányzott a gyűjteményemből. 

 

 

6 megjegyzés:

  1. Jól sejted, elírták, ez egy phalae. A cymbidium bulbás, irtó hosszú, sásszerű levelekkel, az enyéim levelei csípőig érnek, de vannak olyan új hajtások, amik mellmagasságban végződnek. Egyébként nagyon szép az orchideád, nekem az egyik ilyen fehér februártól augusztusig virágzott, akkor is csak azért vágtam le a még virágzó szárat, mert átültettem. :)

    VálaszTörlés
  2. De miért ültetted át míg virágzott? Nem sajnáltad levágni? Biztos szép volt a Tiéd is. :)

    VálaszTörlés
  3. Mert már borult és úgy kellett a virágot nekitámasztani a falnak, hogy megálljon a saját "lábán". Így sok teteje nem volt őrizgetnem a szárat, sokkal jobban sajnáltam volna, ha fejest ugrik az ablakból és nagyobb baja esik. :)

    VálaszTörlés
  4. De gondolom, vízbe tetted levágott virágként?!
    Ha igen meddig virágzott még utána? Neked hány gyönyörűséged van? :)

    VálaszTörlés
  5. Persze, vízben volt - de ott már nem bírta sokáig.
    Mármint összesen hány cserépben lakik nálam orchidea? :) Kb. 50.

    VálaszTörlés
  6. Az szép gyűjtemény. Gondolom több éve tartasz orchideát! Az én kis férjecském már ettől a 6 darabtól is kivan. Azt mondta, hogy tőle nem kapok egy darabig.:(

    VálaszTörlés