2010. április 12., hétfő

Boci!

Végre!!!!
Hétvégén barkács áruházakban nézelődtünk a férjemmel. Bujkált bennem a gondolat, ha látok olyan orchideát amilyen még nincs a repertoáromban, akkor azt nem hagyom ott. :) Így is lett. Egy mentésre szoruló bocit találtam. A férjem nem igazán örült neki, hogy még egy orchideával térünk majd haza, de láttam rajta, hogy neki is tetszik. Így hát megvettük. Nagyon kis fiatalkának tűnik, mert picik a levelei, bár lehet, hogy ez ilyen fajta. A két virágszára volt kicsit sérűlt, gondolom a szállításnál letörhettek, meg egy bimbója volt elhaló félben. De egyébként egészségesnek tűnik. 
Nagyon, de nagyon vágytam már egy ilyen orchideára. Szerintem nagyon szép. :)
Teljes alakos!
Szépek a levelei!
Boci!
Nyíladozóban!
Bimbók!

16 megjegyzés:

  1. Szia Szilvi! Irigyellek,nagyon szép orchideát vettél! Én is szeretnék ilyet,de még nem láttam sehol!

    VálaszTörlés
  2. Szia Szilvi! Fantasztikus viragaid vannak!
    Lenne egy kerdesem. En csak most ismerkedem ezekkel a novenyekkel. A sors ugy hozta, hogy 3 darabot kaptam nok napjara. Mire rajottem hogyan kell locsolgatni mindharom ledobta a bimbokat. maradtak a gyonyoru viragok de vajon szamithatok/e ujabbakra?
    Elore is koszonom a valaszodat

    VálaszTörlés
  3. Szia Hajnal!
    Ne haragudj, hogy ilyen sokára válaszolok, De sajnos mostanában elfoglaltabb vagyok a kelleténél! :)
    Tehát a bimbó hullás az a helyváltozás miatt van, bár lehet más oka is, például: huzatott kapot és megfázott. De ez a sokk már érhete a vásárlás előtt is. Ez nem a Te hibád. Ne félj majd kiheveri. Ha minden más része egészséges akkor nincs gond. Csak a túl locsizással vigyázz.
    Sok sikert hozzá, és sok szép orchideát kívánok Neked!

    Szilvi!

    VálaszTörlés
  4. Szia Szilvi!

    Pár hónapja kaptam egy phalaenopsis orchideát, sajnos elég ramaty állapotban volt. Szára nem volt, csupán két levele és elhalt, sárgás gyökerei. Ennek ellenére sikerült megmentenem, most hozza a harmadik levelét és a gyökérzete is szépen fejlődik. Viszont szárat továbbra sem növeszt. Hogy tudnám ezt elérni? Karó lenne, amin felvezetném, ha elkezdene nőni.
    Köszönöm válaszod!

    Tamás

    VálaszTörlés
  5. Szia Tamás!
    Legyen rá minden nap szellőztetve, hogy mindig friss legyen a levegő. Óvatosan spriccelgetni a gyökereit, de ha esetleg rothadásos lenne akkor csak a gyökereit szigorúan, a tövét ne, és a leveleit se! Nekem egy- két gyökér és 2 db levél után szokott virágszárat növeszteni. Legyél türelemmel, biztos szépen virágozni fog egyszer. Milyen színű?
    Remélem tudtam segíteni.

    Szilvi :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a segítséget, remélem beválik! Állítólag fehér virága van, de van egy másik, fehér virágú orchideám, aminek ugyanolyan formájú levelei vannak, mint ennek, de világosabbak. Szóval még az is lehet akár, hogy lila virága lesz, a sötétebb levelekből következtetve. Majd elválik. A régi szára majdhogynem tőből lett elvágva, egy kis darab látszik belőle, teljesen száraz. Mellette van egy régi hajtás, a régi szár közvetlen tövéből nőtt ki ránézésre gyökér, ez szintén el lett vágva mielőtt megkaptam. Ez viszont még él, szépen felszívja a vizet, de nem látom, hogy hajtani készülne, a vége száraz, egészen világos barnás. Arra is gondoltam, hogy ebből lecsippentek egy apró darabot, lehet, hogy ez egy szárnövesztési próbája volt a növénynek korábban. Irányát tekintve kissé felfelé növekedett. Honnan fogom tudni, hogy szárat növeszt és nem egy újabb gyökeret? Felfelé kezd majd nőni? Bocsánat, ha kezdő kérdéseket teszek fel, de nagyjából November óta foglalkozom orchideákkal és egyből egy ilyen jó kis kihívást kaptam :) Csoda, hogy túlélte a növény, egy roncs volt gyakorlatilag. Fényt kap, levegőt is, tetőablak alatt van, de nem süti a nap. Gondolom ezért is kezdett levelet növeszteni. Locsolni 2 naponta szoktam, ennyi idő elteltével látszik, hogy zöldes-szürkések lettek a gyökerek.

    VálaszTörlés
  7. Szia Tamás!

    A két nap szerintem sok. Biztos, hogy teljesen kiszárad két nap alatt a növény? Én hetente szoktam locsizni és a hét közepén pedig spriccelek. Nem baj, ha hagyod egy kicsit kiszáradni. Többnyire a virágszárat a levél hónaljban hozza, a gyökereket pedig oldalról. Nem igazán lehet azt mondani, hogy felfelé fog majd nőni a virágszár, mert a gyökér is nőhet felfelé. Inkább abból tudod megkülönböztetni, hogy mint egy lándzsa olyan a virágszár vége, a gyökéré, pedig elkerekedő. :)

    VálaszTörlés
  8. Szia Szilvi!

    Igen, teljesen kiszárad mert spriccelős megoldással locsolom őket. Az éppen virágzó fehér orchideám (igaz most hullajtja el a 3 hónapja meglévő virágait) rengeteg gyökeret növesztett oldal irányba. 1,5 hónap alatt a semmiből hozott rengeteg 10 cm hosszúságú friss gyökeret. Megérezte a tavaszt. :) Pedig egy éve sincs meg a növény, igaz nem volt kicsi mikor megvettük.
    Igen, emlékszem, amikor ez a most virágzó növény hozzám került, 3 hónap múltán hozott egy oldalhajtást a fő szárból és az lándzsa alakú volt. Azon vannak most a virágok. Gondolom az első csomó is meg fog jelenni a száron, onnan is meg lehet majd különböztetni. Hogy tudom majd felfelé vezetni? Ha elég hosszú, akkor fogom és felfelé hajlítom, odarögzítve egy karóhoz?
    A másik kérdésem az lenne, hogy a most virágzó növényem lassan elhullajtja a virágokat és csak a fő szárból kiinduló oldalhajtás fog megmaradni. Mi ilyenkor a teendő, hogy újra virágozzon a növény? Elég az oldalhajtásból lecsippenteni egy kis részt vagy az egészet le kell vágni a fő szárról?

    VálaszTörlés
  9. Szia Szilvi! Koszonom a valaszod. A viragok most mar magukhoz tertek es ugy latom novekedesnek indultak. Az elhullott viragok helyere kis rugyek keletkeztek. kivancsian varom mi lesz beloluk. Lehet hogy ujra viragot hajt?
    udv, Fekete Hajni

    VálaszTörlés
  10. Szia Tamás!
    Nem teljesen értem, most hogy honnan várod a virágot. De én azt tudom, hogy ha a régi virágszár nem szárad el, akkor még mellékágat növeszthet alvórügyből, de még akár a végén a hajtás is nőhet tovább. Olyat is hallottam, hogy elvirágzás után vissza kell vágni 3 alvórügyig. Ha pedig elszárította teljesen a virágszárat, akkor tőből le lehet vágni, és akkor egy teljesen új virágszár növesztésére serkented a növényt. Én már csináltam úgy is, hogy elvirágzás után levágtam egyből a szárat, nem vártam meg, hogy tovább hajtson, és egy két hónap múlva új szárat hozott. Ez növénytől is függ. Ki kell a saját virágaidat tapasztalnod, melyik mit szeret. Folyamatosan figyelni kell a viselkedésüket, szó szerint. :) De ne mozgasd agyon Őket, mert azt nem szeretik. Az új szárat meg csak akkor karózd ki, ha már elég erős hozzá. Én meg szoktam vele várni az első bimbót.

    Szilvi :)

    VálaszTörlés
  11. Szia Hajni!

    Ott ahol a virág volt és leesett, ott már nem hiszem, hogy lesz virág. Vagy Te sem így gondoltad? Mert akkor félre értettelek. Az alvórügyekből viszont hozhat mellék ágat.

    Szilvi :)

    VálaszTörlés
  12. Szia Szilvi!

    Mozgatni nem szoktam őket, állandó helyen vannak, amit a jelek szerint nagyon szeretnek. Köszönöm a segítséget, sok dologgal kapcsolatban okosabb lettem! :)

    Tamás

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szívesen Tamás! Bármikor kérdezhetsz, nyugodtan, megosztom a tapasztalataimat bárkivel akit érdekel. :)

    VálaszTörlés
  14. Szia Szilvi!

    Én is nagy orchidea kedvelő vagyok, volt, hogy egyszerre tíz darab is díszelgett a párkányomon. Sajnos a költözést nem viselték jól, volt amelyiket nem tudtam megmenteni. Már egy éve ugyanott lakunk, és az egyik orchideám minden ok nélkül eldobta az összes zöld levelét. Majd követte egy másik is... Nincs valami ötleted miért tehette? Semmin nem változtattam, és eddig nagyon jól érezték magukat itthon. Nem szeretném ha a többi is követné (és Murphy hogy a két kedvencem volt). Mellesleg nem tudod véletlenül mi az átlagos élettartamuk?
    Gabi

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok! Lehetne egy kérdésem? Nem igazán értem a lándzsás hajtás és a kerek végződést... Nem tudom hogy miért de amióta megvannak a boltból megvétel után elvirágoztak és azóta sem láttam a virágaikat! Köszönöm mindenki válaszát :) Gyöngyi

    VálaszTörlés
  16. Nekem is van ilyen orchideám,csak az a gondom hogy nem nyílík ki teljesen.Tavaly volt olyan virág rajta,ami teljesen kinyilt,most meg nem.Nem tudom,hogy mi lenne a titka,hogy kinyiljon:

    VálaszTörlés