2009. október 1., csütörtök

Helyzetjelentes a Cambriámról.

Gyönyörűen kinyílt az összes virág a Cambriámon. Most a legszebb. Kíváncsi vagyok meddig pompázik így nekem. 

 

A kis tetvek előbújtak a kinyílt bimbókból sajnos. De csak pár db. volt rajta és azt leszedegettem róla. Viszont anyósom rosszabbul járt. Amikor vette ezt a virágot a férjem vett az anyukájának is. Látszik, hogy egy helyről valók, mert mind a kettő tetvesen került hozzánk. Ugye bár a férjem nem nézte meg alaposan ez szép és meg is veszem címszóval. Nem volt körültekintő. Anyósom szegény meg nem ért hozzá és azt hitte, hogy csak szösz. Mára már olyan szinten eluralkodtak rajta a tetvek, hogy nem is tudom, hogy fogjuk róla leirtani őket.:(

3 megjegyzés:

  1. Először is különítsétek el mindkét virágot. Sajna a képen nem látszik, milyen kártevőről van szó, a tetű így önmagában nem pontos, főleg mert a tipikus orchideát károsító tetvek nagyobb méretűek. A méret miatt gyanús nekem, hogy ez inkább tripsz. Nézd meg kérlek közelről a kis "dögöket", van-e szárnyuk, gyorsak vagy mozdulatlanok, esetleg ha jobb képet tennél fel róluk, az még jobb lenne.
    Egyébként nekem a cambriaként árult fajok kb. 1 hónapig virágzanak.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a gyors válaszodat.
    Szombaton megyek anyósomékhoz, majd megpróbálok jobb minőségű képet csinálni róla,mert ez mobillal lett lefotózva. És szemügyre veszem a kis dögöket. :) Remélem megtudjuk menteni. Anyósomnak ez az egy orchideája van, de mondom neki hogy különitse el a többi virágától.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem te is különítsd el. Ha tripsz, akkor a földben is lesz még vagy pete vagy kis dög. :)
    Látod, épp írtam nemrég neked, hogy ezzel kínlódtam egész nyáron... Most a Cattleyámban még mindig láttam néhányat, úgyhogy holnap reggel újra lepermetezzük az összeset, nem kockáztatok. :)

    Várom majd a képet és beszámolót. :)

    VálaszTörlés