2009. október 6., kedd

Kártevők!

Sajnos az orchideákat is megtámadhatják különböző tetvek ugyan úgy mint a többi szobanövényt. Anyósom orchideájával is ez történt. Bár nagy a valószínűsége, hogy már így kapta. Egy nagyon szép Cambriáról van szó. Már régebbi bejegyzésemben írtam róla. Olyannyira megtámadták ezek a fehér kicsit szőrős állatkák, hogy még a szárán és a virágán is sűrűn láthatóak voltak. A virágain foltok keletkeztek a szívásnyomoktól, és gyorsabban is hervadtak ez miatt. Nem tudom milyen szerrel fújta le anyósom az orchideát, de most hétvégén amikor láttam nagyon kevés, csak pár darab volt már rajta. Mondta, hogy vizes ruhával is letörölgette. A virág szárat pedig tőből levágta, nem volt mit tenni.:( Sajnos ezzel még nincs vége, mert elég nehéz kiirtani ezeket a "dögöket"! De majd figyelemmel kísérem és meglátjuk mi lesz. :)

 
 

3 megjegyzés:

  1. Szió! Még így sem látom jól. :( Ha szőrös, akkor vsz gyapjastetű, de azok nem kimondottan aprók (vagy kiskölykök voltak?). Igazából úgy néz ki, mintha egy vattadarabka lenne a virágon. Ha az, akkor anyósod jól tette, hogy letörölgette őket, állítólag jobb módszer egyesével elkapni őket :D, mint permetezgetni. Minden esetre szerintem továbbra is elkülönítő, nehogy átmenjenek a többi növényre, amíg meg nem bizonyosodik róla, hogy az összeset átküldte a másvilágra. :)

    VálaszTörlés
  2. Sajnos nem tudtam róluk már képet készíteni, mert már nem nagyon volt miről. Ezt az egyet találtam arra meg alig akart ráfókuszálni a fényképezőgép. De olyan kis fehér szösz szerűek voltak. Rákerestem a neten a tripsz-re,néztem róla képet, de szerintem nem az mert nem hasonlítanak rá ezek a "dögök".

    VálaszTörlés
  3. Igen a tripsz szárnyas. Olyan, mint egy mini muslica. Ráadásul fejlettségi állapotától függően fehér és barnás is lehet, egészen icipicitől olyan másfél-két milliméteresig. Ha szösz-szerű, akkor talán tényleg gyerek-gyapjastetű lehet.

    VálaszTörlés